onsdag 17 oktober 2007

Höst/Vår täckjacka till Signe











Det är svårt med kläder denna årstid, tycker jag. Inte riktigt overallväder eller dax för tjocka täckjackan ännu, men något varmt måste barnen ju ha på överkroppen. Windstopper i all ära - ibland vill man ha ett enkelt alternativ som inte innebär lager på lager. Så en sömnlös natt kom jag på att jag skulle sy en jacka för mellansäsongen. En jacka som passar bra vid några plussgrader. Yttertyget är i bomull och fodret blankt syntet, så den är lätt att ta på och av. Jag valde knappar framtill dels för att det är fint, men sen är jag inte något vidare på blixtlås heller... I bak sitter en justerbar resår i midjan. Enkel att justera inifrån. Signe gillar verkligen tyg där det händer något, så hon tog denna jacka direkt till sitt hjärta!

2 kommentarer:

Tre små stjärnor (fd Yrväder/Sockertopp) sa...

Jag igen....Underbar helt enkelt!

kulli sa...

Gud vad fint!
Jag har een tunika och ett par byxor i samma tyg, I Love!!