söndag 14 oktober 2007

Julias dopklänning





Julia ska döpas och jag kunde inte komma på någon bra doppresent. Men så fick jag reda på att familjen i fråga inte hade någon dopklänning, utan tänkte hyra av kyrkan. Inget fel i det - men då kom jag på att det kunde ju vara en fin doppresent. Så jag började leta bilder på nätet för att bilda mig en uppfattning om vad jag tyckte om. Sedan ritade jag en skiss som Julias mamma fick godkänna. Det blev en enkel, ren modell sydd i bomull/lin-tyg. Invändigt är klänningen fodrad med blankt fodertyg. I ryggen sitter två små fina pärlemoknappar från 50-talet. Jag håller på med en tillhörande hätta också. Spillbitarna av tyget räckte precis. Men den blir det bild på senare...

2 kommentarer:

Tre små stjärnor (fd Yrväder/Sockertopp) sa...

Den ser ju jättefin ut!! Härligt :)

á Yeliqa sa...

Vilken fin ide att ge bort en dopklänning som gåva. Den blev jättefin