onsdag 28 maj 2008

Kjol till Sigge!







Jag ska sy lite kjolar till vännens döttrar, men tyget som skall användas till det är i ganska små bitar. Därför tänkte jag prova en "lappvariant" som i min fantasi borde fungera. Vännens tyg är av frotté, härligt blommig 70-talsfrotté.



Jag sydde en prototyp för att se om min idé skulle göra sig bra i verkligheten också, och blev det ganska ok?!



Slutdomen kommer när Sigge kommer hem från dagis och får se skapelsen.



Hon blir nog rätt nöjd över att mamma sytt något till henne, för på senaste tiden har jag ju bara gjort saker till andra, tycker hon.

4 kommentarer:

Unknown sa...

de ser underbara ut, kjolen och ungen!
Den gör sig verkligen på, kjolen alltså!

och paketet som kom idag!
jag och Julian blev alldeles stumma av förundran över de fantastiska kläderna... Knickersbyxorna SKA på antingen de vill eller inte men jag tror inte ens att Amelia kan tacka nej till de där gobitarna!
tack oändligen!

ZaZi sa...

Tack söta du.

Men nu måste jag ju fråga igen - när åker ni till italien? (dvs när är deadline???)
För jag har helt otippat köpt en Mallisresa till ZaZifamiljen med avresa på tisdagmorgon!
Ska försöka sy kjolarna innan vi drar.

Puss & kläm

Unknown sa...

Som skrivet i andra bloggen, grattis till resan!
Vårt avresedatum är 18:e juni men jag gissar att ni bara är borta en vecka...
MEN hinner du inte/vill du inte så är du inte kontrakterad, jag förstår att annat dyker upp självklart! Nemas problemas!

OM du hinner kjolarna innan tisdag så blir vi överlyckliga men gör bara det du vill och orkar!
Kjolarna förresten, tror du det räcker till två?!

kramen syster!

ZaZi sa...

Två kjolar blir det garanterat! Kanske bara något kortare än sigges.
Jag försöker hinna sy på lördag
:-) det ska nog gå bra.