måndag 26 maj 2008

Sommarbeställningar











Min fina vän hade tyg som ville bli barnkläder & jag har lite tid över innan jag börjar jobba. Så idag påbörjade jag projekt: recycling.


Skjortan är sydd av fyra st bordstabletter som min beställare hade i gömmorna. & De två klänningarna är en stuvbit som precis på håret räckte till dessa kreationer.




Hon skickade en hel massa sköna tyger som skall omvandlas, så detta är bara början på min "recycling kolektion".



Ett gossebarn & två töser skall ekiperas inför sommaren.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Ååååh wow!
hur hinner du??? :ckockad i kvadrat:

Superfina, skjortan blev underbar! är den i julianstorlek eller större?

Jag tänker ang frottén...
OM du tycker att tygbitarna passar ihop så kanske en lappkjol är något? med mudd...inte så snäv... Eller skulle det kunna funka?

Puss och kram/J

ZaZi sa...

Tackar och bockar! :-)
Skjortan är nog Julianstorlek eller lite större. Jag lägger in en bild på S med skjortan på så får du se.

Kjol kan absolut funka, men jag funderar på shorts?

Puss / Z

Unknown sa...

Skjortan är så himla fin!
Min mor kommer smälla av! Egentligen borde vi ha den till fredag då vi ska till släktingarna som jag fick servetterna av...

Mina barn är faktiskt inte jätteförtjusta i shorts, de är helt inne på kjolar och slåss om de få kjolar vi har. Men om du VERKLIGEN känner att det är rätt så hindrar jag absolut inte dig i din artistiska tankeverksamhet! Jag är så tacksam och glad över din kreativitet!

ZaZi sa...

Men då lägger jag den på lådan så ni har den på fredag!

& inte ska vi tvinga på barnen shorts om de inte vill ;-)
Kjol (ar) it is.

Unknown sa...

Är du sann?
Alltså känn dig itne tvungen att släppa saker för att lägga kläder på låddan redan nu... Vi var helt överens om innan Italien och så länge du har tid, lust och ork.
Men om du känner att det är läge att skicka så blir jag asaglad! Vill du stash omgående eller ska vi samla allt på en och samma faktura?

elska sa...

Oh vilka underbara klänningar!