måndag 10 september 2007

Frottémjukisar till J & J







En kär vän till mig frågade om jag inte kunde göra något till hennes bedårande två bustroll av stuvbitar trikåfrotté som legat i hennes gömmor i väntan på bättre öde.
Och mjukisbrallor med skön hög mudd upptill kan man nog inte få för många av! Det var ett tag sedan jag sydde i "nya" tyger. Men det gav mersmak. Jag ska nog sy lite mer i just stretchig härlig frotté som andas 70-tal. Gäller bara att hitta sådant tyg bland stuvlådorna...
Byxmönstret är mitt eget. Men tröjan är sydd efter ett skönt 70-tals mönster som jag hittade för en femma på Stadsmissionen i Gröndal i våras. Det var mönster i stl 63 - 77, så till min egen dotter var mönstren för små. Tur att man har goda vänner med småttingar, för det är ju så roligt att prova nya mönster!

Inga kommentarer: