torsdag 27 september 2007

Trainingpants till snart blöjfri unge


Signe börjar bli blöjfri, men ibland glömmer hon sig. Så jag köpte ett par trainingpants till henne. Som förstärkta trosor, kan man säga. De klarar en liten olycka men kräver att barnet säget till så att man kan byta ganska omgående.
En god vän till mig kom på eden strålande idén att det där kunde väl jag göra själv! Och jag rotade lite bland mina gamla bortglömda tyger och hittade ett som står emot väta. Invändigt är de alltså fodrade med gammal frotté (som suger upp olyckan) och det märkliga tyget jag hade som står emot väta (dvs hindrar olyckan från att blöta ner långbyxorna). Utvändigt har jag använt trikåtyg. & så är det muddväv vid bensluten. Sigge gillar dessa skarpt! Accepterar dom helt som trosor, trots att de är lite tjockare än vanliga trosor.

1 kommentar:

imsevimse sa...

Hej!

Läste på sjalbarn.se att du rekommenderar andra mammor att kopiera köpetrainingpants från Imse Vimse. Funderar du på att börja sälja hemsydda traingpants själv bör du veta att det finns lagar som skyddar mot kopiering. Du verkar vara en mycket kreativ kvinna och kan säkert hitta på en egen modell.

MVH

Imse Vimse AB