fredag 7 september 2007

Första orden...


Oj, läskigt värre...

Så har jag blivit med blogg. Min allra första.

Vad skriver man egentligen?

Min tanke med denna blogg är egentligen mest att visa vad jag pysslar med på fritiden. Jag syr. Massor. Barnkläder blir det till 98%. Det går snabbt och är roligt.

När jag ser ett 70-tals tyg i fina färger så börjar fantasin flöda. Vad kan det bli av det tyget?


Och så tar jag fram maskinen. Eller snarare maskinerna. Jag har en vanlig och en overlock.

Jag tillåter mig att misslyckas. Hellre det än att jag begränsar mig från början.
Den här klänningen sydde jag åt min tös när hon fyllde två. Jag älskar det tyget, men har nu sytt upp varenda millimeter av det. Det blev många hättor, en skjorta och så Signes klänning av det. Ett juste tygfynd för nätta 10:- i en Stockholms secondhand.

Inga kommentarer: